تا سال 2020 ، 30? از کل جلسات وب سايت بدون صفحه نمايش انجام مي شود.


حالا ممکن است از خود بپرسيد ، چطور ممکن است؟


به نظر مي رسد که جستجوي فقط صوتي به کاربران امکان مي دهد بدون نياز به مراجعه به سايتها روي دسک تاپ ها و دستگاه هاي تلفن همراه ، در اينترنت و اطلاعات مصرف کننده جستجو کنند. و اين فناوري جديد ممکن است کليد اصلي مارک هاي موفق در آينده باشد.


جستجوي صوتي چيست؟


جستجوي صوتي در اصل به شما امکان مي دهد تا با توليد کليد واژه هاي کليدي در يک جستجوي جستجو ، در دستگاهي صحبت کنند تا بتوانند نتيجه بگيرند.


فناوري صوتي از تشخيص گفتار براي درک آنچه کاربران با دقت بسيار زياد استفاده مي کنند استفاده مي کند. سپس نتايج را به صورت شفاهي به کاربر منتقل مي کند.


اگرچه به نظر مي رسد که يک مفهوم کاملاً جديد است ، اما فناوري جستجوي صوتي مدتي است که وجود دارد. برنامه هايي مانند گفتار به گفتار و شماره گيري صوتي نمونه هاي بسيار خوبي از جستجوي صوتي هستند.


علاوه بر اين ، برنامه هايي مانند Google Assistant ، Siri ، Microsoft Cortana و Amazon Alexa همه از قابليت جستجوي صوتي استفاده مي کنند. اگرچه دستگاههاي خاص مي توانند براي جستجوي صوتي بهينه شوند ، مارک ها ، سيستم عامل ها و وب سايت ها نيز مي توانند براي آن بهينه شوند.


به عنوان مثال ، آمازون الکسا مي تواند يکپارچه از طريق موجودي موسيقي Spotify جستجو کند ، ويکي پديا را جستجو کند يا سريعاً به دستور کاربر در آمازون خريد کند. اين نشان مي دهد که مارک هاي خاص چگونه بهينه سازي رابط هاي خود را براي سازگاري با جستجوي صوتي انتخاب کردند.


چگونه جستجوي صوتي بر رتبه بندي سئو تأثير مي گذارد


جستجوي صوتي تجربه کاربر را به طرز چشمگيري بهبود مي بخشد - و به همين دليل ، تا سال 2020 ، نيمي از کل جستجوهاي آنلاين از طريق جستجوي صوتي انجام مي شود.


به دليل استفاده پرکار ، موتورهاي جستجوگر مانند Google تأکيد بيشتري بر بهينه سازي جستجوي صوتي دارند.


از اين گذشته ، نکته سئو اين است که وب سايت ها را به طور دقيق رتبه بندي کنيد تا کاربران بتوانند در اسرع وقت بهترين اطلاعات را براي جستجوي جستجو پيدا کنند. در نهايت تجربه کاربري در صدر بهينه سازي موتور جستجو قرار دارد.


تا ژانويه سال 20 ، به طور متوسط ??يک ميليارد جستجو صوتي در هر ماه وجود داشت ، ثابت کرد که جستجوي صوتي در حال افزايش است.


اما مهم است که به ياد داشته باشيد که جستجوگر صوتي جستجوگرها و SEO سنتي وب سايت متفاوت است. بنابراين ، برخي از عواملي که در رتبه بندي وب سايت تأثير مي گذارند ممکن است تأثير يکساني بر جستجوي صوتي داشته باشند - و بالعکس.


خوشبختانه ، نکاتي وجود دارد که مي تواند به شما در تعادل بين دو استراتژي سئو کمک کند و وب سايت خود را براي ليست هاي جستجو و جستجوي صوتي قرار دهيد.


4 نکته براي بهينه سازي جستجوي صوتي


هنگامي که کاربران از جستجوي صوتي استفاده مي کنند ، آنها به طور معمول اميدوارند عملي را انجام دهند - مانند پخش آهنگ يا خريد يک محصول - يا اطلاعاتي درباره يک موضوع.


اما عليرغم دو هدف متفاوت ، گوگل از الگوريتم يکساني براي رتبه بندي سايتها استفاده مي کند. در زير 5 گام ساده براي بهبود رتبه بندي جستجوي صوتي ، بدون توجه به هدف شما وجود دارد.


1. سرعت بارگيري وب سايت خود را به سرعت اطمينان دهيد


درست مانند بهينه سازي موتور جستجو سنتي ، جستجوي صوتي Google از وب سايت هايي که به سرعت بارگيري مي شوند ، طرفداري مي کند. اطمينان حاصل کنيد که:



  •     سايت شما پاسخگو است و به خوبي در دستگاه هاي تلفن همراه کار مي کند.

  •     تصاوير بهينه شده اند.

  •     فايل ها فشرده مي شوند.

  •     شما از حافظه پنهان وب سايت براي بهبود سرعت صفحه استفاده مي کنيد.

  •     زمان پاسخگويي سرور شما کاهش مي يابد.

  •     و ساير کارهايي که وب سايت هاي سنتي را سرعت مي بخشند.


2. راهي را که شما مي گوييد بنويسيد


هنگامي که کاربران به جستجوي محتوا در دسک تاپ يا تلفن همراه مي پردازند ، آنها تمايل دارند عباراتي کوتاه و تقريباً گلوله اي بنويسند. به عنوان مثال ، اگر يک کاربر مي خواست يک طراح وب عالي پيدا کند ، مي تواند "شرکت هاي برتر طراحي وب" را در گوگل تايپ کند.


اما اگر آنها از جستجوي صوتي استفاده مي کردند ، ممکن است يک کاربر بگويد "برترين شرکت هاي طراحي وب در جهان چه کساني هستند؟"


براي اطمينان از بهينه سازي محتواي شما براي جستجوي صوتي ، آن دسته از کلمات کليدي با دم بلند را نيز بيان کنيد که در مقايسه با کلمات کليدي کوتاهتر و ساده تر که در SEO SEO روميزي عملکرد خوبي دارند ، طبيعي تر به نظر مي رسند.



بعلاوه ، عبارات را کوتاه و ساده نگه داريد. نتايج جستجوي صوتي معمولاً حداکثر در سطح خواندن کلاس نهم نوشته مي شود. بنابراين ، اگرچه ممکن است اطلاعات شما سطح بالايي داشته باشد ، اما آنرا به شکلي تجزيه کنيد که درک هر کسي آسان باشد.


نکته طرفدار: اگرچه عبارات بايد کوتاه باشند ، اما محتواي فرم طولاني هنوز هم در ليست جستجوي صوتي و هم در ليست هاي جستجوي سنتي رتبه بهتري دارند. هدف از محتواي صفحه وب است که بين 50 تا 2500 کلمه قرار دارد.


3. شامل بلوک هاي محتواي خاص


ميانگين نتيجه جستجوي صوتي حدود 29 کلمه است. اما اگرچه ما مي دانيم که پاسخ هاي کوتاه تر عملکرد بهتري دارند ، چگونه مي توانيم محتوا را گوگل براي کاربران شناسايي و خواندن تضمين کنيم؟


البته يک قطعه برجسته برجسته ايجاد کنيد!


يک قطعه برجسته برجسته - که به آن موقعيت صفر ، جعبه پاسخ يا پاسخ سريع نيز گفته مي شود - در اصل يک پاسخ خلاصه از يک صفحه وب است. در ليست هاي جستجوي دسک تاپ ، اين قطعات بلافاصله پس از تبليغات پولي اما قبل از ليست هاي جستجوي منظم ظاهر مي شوند.


براي بهينه سازي محتواي خود براي يک قطعه برجسته قابل شناسايي ، خلاصه مختصر از محتواي اصلي خود را در بالاي برابر 29 کلمه قرار دهيد.


بخش هايي که از برچسب هاي H ، ليست ها و نقاط گلوله استفاده مي کنند توسط گوگل به راحتي قابل خواندن هستند و بنابراين عملکرد خوبي دارند. بعلاوه ، حتماً کليد واژه هاي طولاني خود را در قسمت قطعه برجسته قرار دهيد.


4- در جستجوهاي محلي متمرکز شويد


22? نمايش داده شدگان جستجوي صوتي به دنبال محتواي مبتني بر مکان هستند. بنابراين مارک ها در صورت سرمايه گذاري در محتواي محلي ، شانس بالاتري براي توليد محتواي جستجوي صوتي دارند.


سعي کنيد از عباراتي مانند "Near me" استفاده کنيد


آيا جستجوي صوتي باعث ترافيک وب سايت به وب سايت من مي شود؟


اگرچه به نظر نمي رسد که نتايج جستجوي صوتي به طور مستقيم در بروز گزارش هاي Google Analytics شما کمک مي کند ، باعث مي شود که به وب سايت شما هدايت شود


در مرحله اول ، هنگامي که Google نتايج حاصل از ليست جستجوي صوتي را مي خواند ، از طريق ساده "مطابق ___" ساده فرياد سايت ها را مي دهد. البته اين باعث افزايش آگاهي از برند مي شود.


علاوه بر اين ، کاربران مي توانند از طريق نوشتارهاي نوشتاري نتايج جستجو ، که شامل پيوندهايي به وب سايتهايي هستند که به عنوان منبع استفاده مي شوند ، حرکت کنند. اين امر باعث مي شود آنها به صورت سنتي به سايت برويد و هنگام انجام اين کار ، ترافيک ارگانيک افزايش مي يابد.


سرانجام ، جستجوي صوتي مي تواند معيارهاي مهم ديگر مانند فروش آنلاين يا پخش رسانه اي در وب سايت هايي مانند Pandora و Spotify را بهبود بخشد.


آيا مي توانم رتبه بندي جستجوي صوتي خود را مشاهده کنم؟


جستجوي صوتي براي افزايش آگاهي و تبديل محصولات از برند مهم است. بنابراين ، مي توانيد رتبه بندي جستجوي صوتي خود را مشاهده کنيد تا ببينيد که در کجا هستيد و پيشرفت هايي را انجام مي دهيد؟


خوب ، داستان کوتاه کوتاه ، احتمالاً هنوز . هنوز نيست.


در ژانويه سال 20 گزارش شد که يک آژانس ديجيتالي به نام Roast يک نرم افزار اتوماسيون ساخته است که به آنها اين امکان را مي دهد تا پرس و جوهاي مختلفي را انجام دهند و نتايج را براي مشتري خود گزارش دهند. اگرچه اين گزارش کاملاً مناسب و کمي خشن در حاشيه نيست ، اما به احتمال زياد مي تواند راه را براي گزارش هاي دقيق تر در مورد رتبه بندي جستجوي صوتي در آينده هموار کند.


تا آن زمان ، بهترين توصيه من بهينه سازي براي سئوو جستجوي صوتي بهترين روش سئو است. سرانجام ، شما قادر خواهيد بود گزارش هاي مشخص را نشان دهيد که ثمرات کار شما را نشان مي دهد و پيشرفت هاي خاص تري را انجام مي دهد.


نتيجه


سرمايه گذاري در بهينه سازي جستجوي صوتي براي بهبود آگاهي از برند ، خريد آنلاين و درآمد اثبات شده است.


در حقيقت ، يک مطالعه نشان داد که تجارت الکترونيکي جستجوي صوتي منجر به 1.8 ميليارد دلار درآمد آمازون شد. پيش بيني مي شود اين رقم به تنهايي تا سال 2022 به 40 ميليارد دلار افزايش يابد.


اما عليرغم پيشرفت روزافزون جستجوي صوتي ، محبوبيت و استفاده حرفه اي آن همچنان رو به افزايش است. اما اگر اکنون سايت خود را براي جستجوي صوتي بهينه مي کنيد ، به احتمال زياد از اين رقابت جلو خواهيد بود و رتبه هاي جستجوي صوتي قدرتمندي را مشاهده خواهيد کرد که به طور مؤثر در طولاني مدت نام تجاري شما را رشد مي دهد.


 براي يادگيري سئو به http://meysamseo.parsiblog.com مراجعه نماييد.


مطالب مرتبط:


مزاياي داشتن وبلاگ براي سئو


نکاتي در کانتنت مارکتينگ


چگونه از توييتر ترافيک کسب کنيم؟


چرا جستجوي صوتي بر جستجو ها در سال 2020 مسلط مي شود؟

مي ,، ,صوتي ,جستجوي ,وب ,سايت ,جستجوي صوتي ,وب سايت ,استفاده مي ,بهينه سازي ,مي شود ,قطعه برجسته برجسته ,سازي موتور جستجو
مشخصات
آخرین جستجو ها